Monday, May 16, 2011

Lelaki ke Perempuan?

Assalamualaikum and heyy again! :)

Current mood: penat woo. -.-
Current song: One in a Million - Ne Yo

heyy. are you a girl? no?
err. so you are a boy la ryte? no too? -.-
then, what are you?

jeng jeng jengggg. . . .

ahhaa. 'khunsa' perhaps? nahhh.


ehh. before going any further, just wanna say that, this post is based on my thoughts. hanya berkongsi dan tidak mengutuk. malah menasihati dan cuba untuk menyedarkan. :)

p/s: i am a boy. yupp. absolutely a boy. or a man. or a gentleman! ehemm. :).

okayhh. let's start here. . .

hrmm. sangat pelik bila tengok perempuan macam lelaki, and lelaki macam perempuan. kann?

guys and girls, can you give me some reasons why need to follow or become the opposite sex?
i just can't understand the situation. -.-
mana taknyaa. jalan mana2 je nampak kepondanan. lepastu jalan depan sikit, nampak kepengkidan pulak. mak aihh. what're the pleasures that you'll get dudes?

dah elok2 Allah jadikan kita ada dua jenis, lelaki and perempuan, jadi je lah lelaki or perempuan yang sebaik mungkin kann.
yang mana jantina kat IC and Surat Beranak tu dah tercatit 'Lelaki', jadilah lelaki yang sebenar2 lelaki.
yang tercatit 'Perempuan' tu pulak, jadilah perempuan yang sebenar2 perempuan.
is it hard? so simple like pimple ryte? huhu.

ahahh. lelaki lembut? tak salah jadi lembut. tapi jangan la sampai terlalu lembut kann? sekadar sopan santun pun dah okayh daa. kalau lembut sangat tuu, da macam perempuan la pulak kann.

perempuan kasar? tak salah jugak. tapi jangan la serba-serbi kasar kann? kasar sekadar untuk pertahankan diri sendiri sudah. ini sampai tahap mencarut laa, maki2 laa. kan tak elok tuu. ish ish ishh.

honestly, sangat tak suka bila tengok lelaki2 yang lentok, and perempuan2 yang umphhh! errr. sorry to say. -.-

hrmm. okayhh. now let's imagine, bila lelaki lembut, kahwin dengan perempuan kasar. can we differentiate which one is husband and which one is wife? haha.

bukannya apaa. it's about the future matter laa. takkan lelaki nak kahwin dengan lelaki kann? so do the ladies ryte?
heyy. chill. jangan marah2. awal2 tadi da kata sorry kann? hehe. so, just analyze it more closely laa kayhh. :)
it's still not too late laa to make some changes toward the truth.

tak kesah la whether you're a boy or a girl, just behave yourself and be a person as your gender is. :)

hrmm. before going too much further, i think i gonna stop by here! hee.


I would love to start, 
to know you some more. 
We both came here apart, 
but by the end of the night, 
you just might have my heart!


well, thats all folks. see YOU in the next post!
Adiouszx and wassalamun alaik! :) 




0 comments:

Total visitors

Followers