Friday, May 11, 2012

The Hunches.

Assalamualaikum and hello para pembaca yang sudi singgah. :)

Current mood: Glad.
Current song: You're Still The One - Shania Twain.


firstly sengaja nak bagitahu sejak dua hari ni saya busy sikit. draft paperwork, setting balik blog ni dan lain-lain. rasa nak update blog tu kurang sikit. sehingga la sekarang ni. baru terniat nak update. :p




Hunches (plural) or Hunch (singular) bermaksud gerak hati. (Google Translate, 2012). ataupun dengan kata lain firasat. gerak hati ni ada banyak jenis sebenarnya. antaranya, korang pernah tak tiba-tiba tergerak hati nak buat sesuatu sebab rasa-rasa macam nak dapat sesuatu yang korang sendiri tak pasti akan berlaku?

err. faham tak? okayh, biar saya bagi contoh:


"korang ni peminat setia Running Man, nak-nak Kim Jong Kook tuu. and kebetulan Running Man time tu ada kat Malaysia sebulan. so pada suatu hari ni, korang pergi la Pavillion, BB tu dengan niat nak beli Crocs baru. Maka terjadi la scene korang terkaku 10 saat tengok Kim Jong Kook tengah shopping beli kasut kat kedai Crocs tu jugak."


lebih kurang macam tu la ceritanya. tergerak hati nak pergi Pavillion beli Crocs sebab rasa-rasa macam nak dapat sesuatu. rupanya, ohh dapat jumpa Kim Jong Kook rupanyaa. auwww. <3
berbeza pula dengan nasib. nasib ni sebenarnya benda yang memang kita tak expect dan tak terlintas langsung akan terjadi.

bagi saya, semua orang ada kelebihan yang macam ni. betul kan? cuma yang membezakan dengan setiap orang adalah banyak or sikit jee. mungkin anda banyak kali mengalami or mungkin kadang-kadang jee. tipu lah kalau takpernah kann. even kalau kita main kad UNO pun kita boleh rasa. hihihi.

saya ni nak kata banyak kali tu tak jugak. nak kata kadang-kadang pun tak jugak. dalam 40% laa. so, post kali ni sebenarnya nak share je hunches yang pernah saya lalui. ececehh.

firstly, baru je berlaku semalam. saya macam biasala la phone terbiar atas katil kat bilik tuu. waktu cuti ni memang macam takde phone jee. charge phone pun seminggu sekali dua. *sedih kann?* :p
tapi saya akan check phone saya 5 kali setiap hari. ahhaa. senang kata tiap kali lepas habis solat laa. okayh sambung balik, lepas je solat Zuhur semalam, tiba-tiba tergerak hati nak letak phone yang tak ber-credit tu kat hall sambil online. lagipun tengok battery dah nazak. charge la sekali kat laptop saya yang dah baik ni. hihihi.

tengah elok-elok online, tiba-tiba ada ringing tone. mula-mula tak tahu yang tu ring tone phone saya. maklumlah, tu phone baru ayah kasi pinjam and tak silent mode pulak bila tengah charge. -.-'. agak lama la baru saya sedar and angkat panggilan tuu. tengok number orang yang call tu, 07******* ni sah nombor dari Johor ni. kat otak ni dah terfikir ni mesti dari UiTM.

maka dengan pantasnya, sebab dah lama sangat:

Me: Hello, Assalamualaikum.
Dia: Hello, Waalaikumussalam. Ni Muhaimin Naim ye?
(owhh. permpuan rupanya. dalam hati ingat ni member nak tipu. suara pun macam member jee)

Me: Ahhaa. ye saya. siapa ni?
Dia: Saya dari UiTM, Bahagian HEP. ada apply jadi PM (Pembantu Mahasiswa) kan sebelum ni?

Me: Ahhaa. ada, sebelum cuti haritu.
Dia: So, awak terima tak?

Me: Hrmm. boleh. saya terima. so boleh bagitahu saya details and procedures  dia macamana?
Dia: Awak register kat kolej Baiduri 28hb nanti. bla.. bla.. bla.. blaa..

Me: Owhh. okayhh. terima kasih yee. Assalamualaikum.
Dia: Sama-sama, waalaikumuusalam.


well, my hunch was right. sebelum ni Haikal ada bagitahu yang kalau nak tahu kita diterima jadi PM or tak, akan ada call dari pihak HEP. then semalam tiba-tiba terdetik nak bersama-sama dengan phone tuu.

tak habis kat situ jee. ada sambungannya lagi. lepas je habis call tu, sambung balik charge and online. then nak call Haikal tanya dia. tapi credit saya kan takdeee. lepastu  tiba-tiba terfikir and terasa pulak yang Haikal akan call kejap lagi. tak sampai 5 minit kemudian, bunyi lagi ringtone yang tak berapa familiar tuu. tapi kali ni saya dah tahu tu ringtone saya. :p

tengok-tengok, terpapar nama "CS Haikal". saya agak teruja sebenarnya. tapi bukan sebab firasat saya betul, tapi sebab lebih kepada ada jugak orang yang call saya. haha. :p
haikal call bagitahu yang dia pun dapat jadi PM, tapi takdapat join 3 days camp tuu. then dia cerita pasal dia kena tipu dengan member dia pasal MLM. kesian. baru balik bercuti, then kena tipu pulak. bersabar yee. and lebih bersabar apabila dia tengah cerita tu, tiba phone saya mati disebabkan battery empty. haha. nasib la haikal~





tu baru sikit. ada lagi sebenarnya nak cerita. tapi sekarang tengah layan Super Spontan lepastu ada Karoot Komedia pulak. focus lebih kepada cerita tuu. mungkin, saya ulang, mungkin, akan ada sambungannya untuk entri ni. bergantung kepada mood saya untuk next update nanti. so, sampai sini sahaja ye untuk post kali ini.



Assumption No. 27:
This picture is not going to be fade, 
neither be removed. 
It might be replaced, 
but with no one else.


-true story



That's all folks!
Thanks for reading kayhh. :)
See YOU again in my next post.
Adiouszx and Salamun Alaik. 







6 comments:

  1. tahniah naim!apa2 nanti tumpang sebentar ye bilik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhaa. boleh sajee. sehari dalam rm20 cukup laa. :p
      kau tak dapat kee? :O

      Delete
  2. wow,lpas ni xpyh jd dodol lagi..
    jadi tok dukun plak..haha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho. tok dukun yee. nak jadi programmer jee. :p

      Delete
  3. amboi..20.00!..t aq bincang ngan basyar mcm mana!hahaha
    xdapat kot..@ mmg xdapat..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. okayh la tu 20. ledang inn 40 kott. haha. :p
      alaaaa. aku macam takde member jee~ :/

      Delete

Total visitors

Followers